کنکور زیست شناسی تبریزنقد و بررسی کتب کنکور زیست شناسی(1و2) |

نقد و بررسی کتب کنکور زیست شناسی(۱و۲) - کنکور زیست شناسی تبریز

کنکور،کنکور زیست شناسی،آموزش مفهومی،تکنیکی،نموداری زیست شناسی،آزمون های زیست شناسی،جزوات زیست شناسی، درسنامه های زیست شناسی، اخبار کنکور، روش های مطالعه دروس بویژه زیست شناسی، معرفنی منابع زیست شناسی

نقد و بررسی کتب کنکور زیست شناسی(۱و۲)

nagd

نقد و بررسی کتب کنکور زیست شناسی


Nazar

سلام به دوستان عزیز… ..

مسلماً بدون همکار ی شما عزیزان نقد کتاب های کنکور زیست شناسی نقد خوبی نخواهد بود. منتظر نظرات شما هستیم.

کتاب های انتشارات خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز از انتشارات خوب کشور است. و به زحمات زیادی برای نشر و جمع آوری کتب خود کرده اند. دست گل شان درد نکند.
کسانی که مجموعه کتاب های زیست شناسی خیلی سبز را مطالعه کرده باشند می دانند که:

کتاب زیست شناسی و آزمایشگاه۱

– کتاب از نظر آموزش مشکل خاصی نداره و مخصوصاً از نظر درسنامه کامل است .

– ولی از نظر تست که هماهنگ با سوالات کنکور ۹۱ و۹۲ باشد خیلی ضعیف است. و اصلاً تست های هماهنگ با سوالات سال های اخیر را خیلی کم دارد.

کتاب زیست شناسی و آزمایشگاه۲

– کتاب فاقد درسنامه های جامع است هرچند سه فصل آن را جدیداً ویرایش کرده اند.

– کتاب فوق کتب خیلی ضعیف از نظر آموزش و تست ارزیابی می شود.

کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی یک

– کتاب از نظر آموزش مشکل خاصی نداره و مخصوصاً از نظر درسنامه خوب است .

– ولی از نظر تست که هماهنگ با سوالات کنکور ۹۱ و۹۲ باشد مشکل دارد.

کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی دو

– کتاب از نظر آموزش و در سنامه خیلی ضعیف است.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که ایده هایی که خیلی سبز توی کتابهاش میاره، میتونه ایده ای باشه واسه تست کنکور سال بعد.

مطالب فوق نظرات شخصی اینجانب بود. نظرات شما چیه در مورد کتب زیست شناسی خیلی سبز؟؟؟؟؟؟؟؟

انتشارات کاج

۱٫ کتاب زیست شناسی ۱ از مجموعه  ۸۰۰۰ تست(جلد ۵)

از نظر تست و درس نامه خیلی ضعیف و قابل مقایسه با مال انتشارات خیلی سبز نیست.

۲٫ کتاب زیست شناسی ۲ از مجموعه  ۸۰۰۰ تست(جلد ۳و۴)

این دو از نظر تست هماهنگ با سوالات کنکور ۹۱ و۹۲ نیست. اما جون میده برای تست زدن مخصوصا برای افرادی که وقت زیادی دارند.

از نظر درس نامه کامل و حتی مطالب خوبی داره ولی آنقدر توضیح داده که فرد را خسته می کند.

به نظر بنده ایندو کتاب بهتر از کتاب سال سوم نشر خیلی سبز است.

۳٫کتاب زیست شناسی پیش دانشگاهی از مجموعه  ۸۰۰۰ تست(جلد ۱و۲)

این دو کتاب از نظر تست هماهنگ با سوالات کنکور ۹۱ و۹۲ نیست. اما جون میده برای تست زدن مخصوصا برای افرادی که وقت زیادی دارند.

از نظر درس نامه کامل و حتی مطالب فراتر از کتب دارد ولی آنقدر توضیح داده که فرد را خسته می کند.

به نظر بنده جلد۲ که مربوط به پیش دو است بهتر از کتاب پیش ۲ نشر خیلی سبز است.

۴٫ زیست شناسی جامع کنکور

فاقد درسنامه است اما می توان از آن بعنوان منبع تستی استفاده کرد.

۵٫ کتاب های دیگر زیست شناسی قابل نقد نیست. آخه خیلی ضعیف اند.

مطالب فوق نظرات شخصی اینجانب بود. نظرات شما چیه در مورد کتب زیست شناسی گاج ؟؟؟؟؟؟؟؟

انتشارات دریافت

انتشارات تخته سیاه

کانون فرهنگی آموزش

انتشارات ماه و مهر

انتشارات همگامان

انتشارات الگو

انتشارات فار

انتشارات نگرش روز

انتشارات مزینانی

انتشارات رمزینه 

alt نوشته شده توسط: alt تاریخ: ۲۲ آذر, ۱۳۹۲ alt ۷۸ نظر

icon 17,026 بازدید iconدسته : معرفی منابع زیست شناسی
نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۲۲ام, ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۳   

لطفا نکته نظرات خود را بیان کنید
با تشکر

نوشته شده توسط : parsa   درتاريخ: آذر ۲۳ام, ۱۳۹۲ در ۱۵:۴۸   

باسلام
من کتاب زیست شناسی سال دوم را خرید کردم ومبلغ۲۰۰۰۰تومان به حساب آقای محبی واریز نمودم…
شماره پیگیری:۱۴۷۰۰۷۳————-از طریق دستگاه پوز پست بانک از داخل شعبه انتقال دادم.

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۲۳ام, ۱۳۹۲ در ۲۱:۴۳   

سلام با تشکر از آقای پارسا رجیلو کتاب شما فردا ارسال می شود.

نوشته شده توسط : uuuuuu   درتاريخ: آذر ۲۴ام, ۱۳۹۲ در ۱۸:۰۳   

خب کو؟؟؟؟؟ ما که نقدی ندیدیم !!!!!!!!!

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۲۸ام, ۱۳۹۲ در ۲۳:۳۲   

سلام با حوصله همه چیز حل میشود.

نوشته شده توسط : مهدی کفاسی   درتاريخ: خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۲   

چرا درمورد کتب زیست شناسی خانه زیست هیچ نقدی ننوشته اید؟
اخه عکس قور باغه سبز بالای سایت شما با سایت خانه زیست مشترکه
باتشکر ازنقدهای خوبتون

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: تیر ۱۵ام, ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۷   

با سلام نقد نوشته شد بزرگوار

نوشته شده توسط : مهدی کفاسی   درتاريخ: خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۱   

اگه کتابای خانه زیست روبخونیم احتیاجی به کتابای شما داره بی زحمت کتاباتونو
باخانه زیست مقایسه حسابی بکنین

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: تیر ۱۵ام, ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۷   

با سلام کتاب های این جناب فقط آموزشه و آموزش بی نظیر که در هیچ کتابی نیست

نوشته شده توسط : مهدی کفاسی   درتاريخ: خرداد ۱۳ام, ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۷   

می خواستم بدونم نظر شما در مورد زیست وازمایشگاه ۱و۲دریک نگاه و زیست بیش دانشگاهی (نوشته دکتر بدرام فرهادیان) چیه؟
راستی این بالا که درمورد کتب زیست خیلی سبز حرف میزدین کتاب زنتیک مندلی شونو از قلم انداختید
یه خواهش دیگه =میخواستم بدونم زنتیک تخته سیاه(نوشته دکتر مهدی ارام فر)
بهتره یا زنتیک مندلی خیلی سبز (نوشته دکترها کمیل و ابوذر نصری)؟

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: تیر ۱۵ام, ۱۳۹۳ در ۱۶:۰۶   

با سلام هر کدام خوب اند

نوشته شده توسط : مهدی کفاسی   درتاريخ: خرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۰   

سه تا کامنت گذاشتم چرا هیچ کدومو جواب ندادین؟
با تشکر ازسایت خوبتان
خدانگه دار تا کامنت بعدی!

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: خرداد ۱۷ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۲   

با سلام بزرگوار سرم خیلی شلوغه در اسرع وقت جواب سوالاتتان را خواهم نوشت موفق باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاسی   درتاريخ: خرداد ۲۴ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۷   

امروز ۲۴ خرداد ماهه جام جهانی هم شروع شد
فکر نمی کنم اقای محبی جواب سوالات فنی و دقیق منو بده
با تشکر بی شایبه از شما استاد بزرگ
خدا نگه دار محبی جان …..تا کامنت بعدی!!!!!!!!!!!!!!!!!

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۲   

خوب محبی جان ما که چند وقتی بود به دلیل مشکلاتی که روزگار ناجوانمردانه بر ما فروفرستاده سراغ سایت خوبت را نگرفته بودم میخواستم بگم الان کتاب جدید خیلی سبز مبنی بر زیست ۳ کاملا از نو نوشته شده تمام فصولش هم درس نامه داره هم سوالاش مطابق با سوالای کنکور سراسری اند یک نسخه اش را تهیه کنید خودتان میفهمید

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۲۴ام, ۱۳۹۳ در ۲۲:۵۱   

با سلام خدمت اقای کفاشی خدا بد نده و همیشه سلامت باشی آره کتاب را دارم مال زیست دو است اما متاسفانه این کتاب را دانش آموزان ویراستاری کرده اند و باز از مشکلات بسیاری رنج می بره و اگر فرصت بشده باز نقد خواهم کرد

نوشته شده توسط : مهدی کفاش   درتاريخ: شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۱۲   

سلام محبی جان.دیروز بود که کتاب جدیدالویرایش زیست دوم رو از سایتتون سفارش دادم اما هنوز چیزی به ایمیل آقای کافینتی ارسال نشده قربان بی زحمت پی گیری های لازم را مبذول فرمایید.راستی جهت اطلاع بسته با نام علی کفاشی( پدرم )هستش و ادرس هم اصفهان – نطنز – بادرود …. خبری شد تو همین page کامنت بگذارین.با تشکر از سایت شما و همچنین کتابتون که هنوز به دستم نرسیده

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۲۷ام, ۱۳۹۳ در ۰۱:۰۶   

با سلاممهدی جان سه شنبه سفارش دادی می خواهی چهارشنبه تو دستت باشه روز چهارشنبه کتابتون ارسال شد منتظر باشید و موفق

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۳ در ۱۵:۵۹   

کتاب به دستم رسید استاد فقط یک نقد*تو صفحه ۳۰۱ کتاب نازنین تان در تعریف هومئوستازی,زیر #جانداران پرسلولی# خط کشیدید و #حفظ پایذاری محیط داخلی #رو هم under line کردید تو صفحه ی بعد هم گفتید همه ی جانداران هومئوستازی دارن میخواستم بگم که این دو قسمت تناقض ندارن؟قبول دارم که این تعریف غلط علمی نداره اما این تعریف میتونست کلی تر باشه راستی برای اطمینان بیشتر یه سر به کتاب زیست دوم خیلی سبز فصل هفتم بزنید و یا میتونید به زیست چهارم فصل ویروس ها و باکتری ها رجوع کنید برای اینکه سوءتفاهم نشه بهتره بنویسید این تعریف هومئستازی در جانداران پرسلولیه نه جانداران

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۱:۲۳   

با سلام کتاب درسی ما تاکید بر هموستازی جانداران پرسلولی دارد و جمله بعدی تاکیدی بر مطلب است که خواننده متوجه شود که هموستازی در همه جانداران وجود دارد. راستی مطالبی در کتاب خیلی سبز است ملاک کار ما نیست
موفق باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۲   

با سلام یک نقد دیگه استاد*تو صفحه ۵۵ کتابتون در مورد تاژک ۲ تا قسمت متناقض گذاشته اید خودتون میدونید که تاژک ها دو دسته اند پروکاریوت و یوکاریوت اما جنابعالی به این نکته توجه نکرده اید که منشاء تاژک یوکاریوت سانتریول و منشاء تاژک پروکاریوت سیتوپلاسمه و بالای صفحه نوشته اید تاژک از غشاء سلولی (که این هم خودش جای سواله)نشئت میگیره *راستی این دو تا نقد برگرفته از کتاب زیست و آزمایشگاه ۱ خیلی سبزه که شما این گونه به باد انتقاد میگیریدش

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۵۷   

با سلام منشا تاژک پروکاریوت ها غشا سلولی نه سیتوپلاسم و حتی جنس تاژک هم فرق می کنه جنس تاژک پروکاریوت ها از پروتئینی به نام فلاژلین است. من به دانش آموزان می گم فقط دور خیلی سبز خط بکشید تمام
مولفین خیلی سبز کتب درسی را خیلی نقد می کنند و کتاب درسی را پر اشکال و حتی خودشان را ….. می دانند و غیره

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۲۹ام, ۱۳۹۳ در ۲۳:۵۷   

با سلام دوباره صفحه ۵۶ *جدول مقایسه ای اجزاء سلولی باکتری*این جدول مشابه جدولیست که در کتاب زیست و آزمایشگاه ۱و۲ در یک نگاه نوشته دکتر فرهادیان هستش میخواستم بدونم اون از روی شما کپی کرده یا…؟ راستی تو صفحه ۵۵ توی نکات به ظاهر مفهومی کتاب موارد ۱و۲و۳ آخه شما یه باکتری به من معرفی کنید که ریبوزوم نداشته باشه اصلا مگه میشه؟ که شما طی یک notification به ما alarm میدی که حتما بعضی باکتری ها رو جدیدا خدا خلق کرده اون هم بدون ریبوزوم اگر هم خدا قبلا این کارو کرده بنویسید من فقط مناظره میکنم که یاد بگیرم نه خدای نکرده اینکه محصول خوبتون رو زیر سوال ببرم البته تا حالا که مناظره یکطرفه بوده منتظر نظرات شما هستم امیدوارم نقد هام کارساز بوده باشه

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۱:۱۴   

با سلام
اولا سعی کنید نیمه پر لیوان را ببینید این کتاب حاصل تلاش چندین سال تلاشه و یک شبه نوشته نشده است. و به قول یکی از دانش آموزان خوبم از کرمانشاه باد با چراغ خاموش کاری ندارد و باید نقد کرد و عیب ها را گفت و کنار آن پیشنهاد هم داد تا باعث پیشرفت کار شود.شمالطفا تمامی موارد تایپی و مورد دار را خواهشا برام ارسال کنید و بنده هم قول می دهم از جناب عالی در ویرایش بعدی در مقدمه کتاب تشکر ویژ به عمل آورم. خلاصه هر مطلبی باشد در خدمتتان هستیم اما کمی ناراحت شدم چرا که از نکات مثبت کتاب هیچ نگفتید مطالبی که در بخش ساقه برگ ریشه گفته شده آیا در کتابی هست که چنین نکاتی را بیان کند. و غیره
دوماً این جملات حین جملات سوالات کنکور سراسری است
سوماهمه می دونند که همه باکتری ها ریبوزوم دارند و خواستیم توجه فرد را به کلمات تاژک و کپسول و غیره جلب کنیم
چهارما هر جدولی یا مطلبی در کتابی باشد به معنی کپی از کتاب دیگر نیست. کتاب بنده چاپ دومه اون موقع که کتاب بنده چاپ شده بود کتاب مورد علاقه شما چاپ نشده بود تا بنده از آن کپی کنم.الان دارم فصل اخر کتاب ژنتیکی که در حال تالیف دارم می نویسم فردا خواهید گفت حتما از ارامفر و یا…. کپی کرده اید بنده حدود ۲۲ سال سابقه تدریس دارم و بعضی حرف ها که نباید گفت شاید برای بعضی ها ناخوشایند باشد
نمی دونم شما همکاری اید یا دانش آموز
هر کتابی قابل ارزش است و با سبکی نوشته شده است. و کتاب های کانون فرهنگی برای دانش آموزان متوسط است و اگر آزمون های قلم چی نبود کسی کتاب های قلم چی را نمی خرید و غیره

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۱۶:۵۷   

سلام آقای محبی.از مطالبی که در مورد جدول نوشتم بسیار پوزش می طلبم و در مورد اینکه من دانش اموزم یا همکار! من دانش آموز سال دوم تجربی هستم یعنی سه شنبه تازه میرم کلاس دوم خوب به من هم حق بدید که سوال بپرسم چون تازه اول راهم و میخوام به لطف خدا ۳ سال دیگه پزشکی تهران قبول بشم چون توی شهر ما بادرود (بخشی از شهرستان نطنز) واقعا فقر معلمانی مثل جنابعالی خیلی احساس میشه تنها منبع مورد اعتماد من کتابه به همین منظور سال قبل کتاب زیست ۱و۲ خیلی سبز را سفارش دادم و تفریحی فراز هایی از برخی فصول ان را مطالعه کردم یعنی هنوز به خواندن جدی زیست شناسی مشغول نیستم پس مطالب زیبای کتاب شما را هنوز نخوانده ام استاد.خیلی خیلی از لطف شما در مورد نقدهام ممنونم و هم چنین اینکه از طریق سایتتون به من اجازه دادید باهاتون صحبت کنم.فکر کنم حالا خودتون متوجه شدید خیلی زوده برای اینکه همکار شما باشم ان شاءالله باشه واسه ۳ سال دیگه که دانشگاه تهران قبول شدم.حالا اگه ویراستار های زیست و آزمایشگاه ۲ خیلی سبز دانش آموزایی مثل من باشن باز هم بهشون گیر میدین؟ جمله ی اخر رو شوخی کردم بزرگوار

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۰   

با سلام و تشکر از شما در خدمتتان هستم هر نقدی باشه با جان و دل قبول می کنم هر کتابی حتما ایراداتی دارد باید دست به دست بدهیم آن را برطرف کنیم من هم دست همه را می فشارم در جهت بازگو کردن ایرادات موفق باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۲۱:۴۳   

با سلام این چند وقته از ایرادات گفتم این دفعه تشکر از کتاب نازنین تان*جدا کردن نکات مفهومی و ترکیبی از ویژگی های منحصر به فرد کتاب شماست که نه تنها برای داوطلبان کنکور بلکه برای دانش آموزان سال دوم هم قابل استفاده است*راستی مطلب دیگر اینکه من اینطور احساس میکنم خواندن کتاب شما بعد از مطالعه کتاب درسی(به طور مکمل)خیلی نیازه . یعنی وقتی کتاب درسی رو میخونی مثل اینه که اجزای یک وسیله کامل اماده شده فقط یک مکانیک کار بلد میخواد که این لوازمو سر هم کنه و کتاب نازنین شما این وسط نقش مکانیک بسیار کار بلد رو ایفا میکنه یعنی شم کنکوری و ایده های طراحان کنکور رو به دانش اموز معرفی میکنه که این به نوبه خودش در چگونگی خوندن درس شیرین زیست البته کنکوری خیلی مفیده

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۲۲:۲۸   

مهدی جان تشکر از شما

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: شهریور ۳۱ام, ۱۳۹۳ در ۱۶:۳۲   

با سلام آقای محبی واقعا از اینکه اینقدر مزاحم وقت شریفتان میشوم عذر میخواهم و هم چنین گستاخی من در مورد تاژک و ریبوزوم را ببخشید در مورد ریبوزوم خیلی مبالغه کردم و به نظرم اصلا کارم درست نبود . راجع به تاژک کاملا حق با شما بود . در مورد هومئوستازی رویکرد کتاب درسی اینگونه بوده و بالاخره قراره از همین کتاب درسی تو کنکور سراسری سوال طرح بشه وکار شما هم بسیار سنجیده بوده . به نظر من کتاب شما آنقدر مزیت داره که ایراد گرفتن های این چنینی واقعا ظلمه به خدا . من هم که کل کتاب رو مطالعه نکرده بودم و با کتابای بازار هم مقایسه نکرده بودم اما حالا مطمئنم کتاب شما کنار یه منبع تستی مناسب و یا حتی بدون اون بهترین منبع بازاره . راستی سطح کتاب سوم و چهارم تون مثل دومه ؟ اگر نیست تمنا میکنم ویرایش شون کنید که واسه کنکوری های سال ۹۶ اماده شده باشه و به نظر من از این به بعد تنها مشکلی که میتونم از کتابتون بگیرم اشتباهات چاپیه ان شاءالله آنها را لیست خواهم کرد و برایتان میفرستم استاد

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: شهریور ۳۱ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۸   

با سلام و تشکر از شما در خدمت همه هستم انتقاد ها را با جان و دل پذیرا هستم و دست شما را می فشارم برای اصلاح موارد چاپی و غیر در کتاب چاپ شده
الان دارم کتاب ژنتیک را تمام می کنم بعد از اتمام ژنتیک کتاب سوم را ویرایش کلی خواهم کرد هر چند از نظر مطلب با سر آمد همه کتاب های موجود در بازار است.
موفق باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: مهر ۲ام, ۱۳۹۳ در ۲۳:۰۹   

با سلام استاد امیدوارم مراحل کار روی کتاب ژنتیک خوب پیش بره فقط یک نقد صفحه ۹ کتاب زیست و آزمایشگاه ۱ بالای صفحه در نکته مفهومی نوشته شده *در اسکلت ۴ کربنی حداکثر ۱۱ اتم هیدروژن می تواند شرکت کند*درصورتی که خودتان واقف هستید که هیدرو کربن های سیر شده همان آلکان ها هستند و اگر تعداد اتم کربن آلکان ها را n فرض کنیم تعداد اتم هیدروژن آنها برابر با ۲n+2 میباشد بنابراین وقتی تعداد اتم های کربن در یک آلکان ۴ تا باشد تعداد اتم های هیدروژن آن ۱۰ تاست حتی در شکل هایی که در در صفحه ۸ پایین دیده میشود تعداد اتمهای هیدروژن الکان ۴کربنه ۱۰ تاست من هم میدانم که شما از مباحث فوق اطلاع کامل دارید و حتما اشتباه چاپی بوده. هدف من این است که کتاب شما بی نقص ترین کتاب تجربی دنیا باشد با تشکر از وقتی که به من میدهید استاد

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مهر ۱۱ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۹   

مورد ذکر شده اشتباه تایپی است با تشکر از شما ۱۰ درسته

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: مهر ۲۰ام, ۱۳۹۳ در ۱۸:۵۴   

با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد بزرگوار. صفحه ۲۴ نکته ترکیبی درمورد فسفو لیپید نوشته شده مهم ترین و فراوان ترین مولکول و توضیح داده نشده در کجا. هرچند میشود دریافت منظور شما در غشاء سلولی است. بالای صفحه ۲۷ در ّتوجه کنید نوشته شده *درکل طبیعت ۱۵۰ تا آمینو اسید وجود دارد که از این تعداد ۲۰ تا(البته امروزه ۲۲ تا) … .یعنی در کل طبیعت ۱۵۰ تا آمینو اسید وجود دارد ؟ من که فکر نمیکنم و آیا ۲۰ تا فقط ۲۰ تا آمینو اسید دارای کد ژنتیکی هستند؟ این تعداد که فقط یک میلیاردیوم آمینو اسید های یک سلول باکتریایی که کوچکترین سلولها هستند هم نمیشه. درسته که منظور شما از *۱۵۰ تا* همان *۱۵۰ نوع* است اما اگر خدای نکرده توی امتحان سوال صحیح وغلط داده شود و یا گفته شما یکی از گزینه های ازمون آزمایشی باشد ان وقت است که دانش آموزان جواب یک سوال را به اشتباه گزینه دیگری انتخاب میکنند. در آخر باید از زحمات بی شائبه شما وهمکارانتون در تهیه این کتاب تشکر بی شائبه به عمل بیارم

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مهر ۲۰ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۰۶   

سلام بزرگوار از نکته سنجی شما خیلی ممنون
نکته فسفولیپد چون با فلش نشان داده شده به جمله توضیح داده شده برمی گردد یعنی همان غشا سلول
در کل طبیعت حدود ۱۵۰ نوع اسید آمینه هست که از این تعداد۲۰ تا دارای کد ژنتیکی هستند ودر ساختار پروتئین ها بکار رفته اند ضمنا بعضی از آن غیرضروری و بضعی دیگر ضروری و بقیه اسیدهای آمینه در ساختار پروتئین ها وارد نشده اند و به بنام اسید های آمینه غیر استاندارد در منابع علمی یاد می شوند و دارای فعالیت فیزیولوژیکی هستند که در کتاب پیش دانشگاهی چند مورد نام برده است مثل اورنی تین و سیترولین
موفق باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: آبان ۷ام, ۱۳۹۳ در ۱۹:۵۹   

با سلام صفحه ۵۲ در مورد سلول پروکاریوت گفته شده اندازه بیشتر سلول های پروکاریوت بین ۲ میکرو متر تا ۸ میکرو متر یا ۱ تا ۱۰ میکرو متر است . باید بگویم اینکه بین ۲ تا ۸ میکرو متر است مربوط به کتاب درسی جدید نیست و مولفین کتاب درسی ، از سال قبل این قسمت را از کتاب حذف کرده اند آن هم به کمک قسمت های بسیار جذابی که در کتاب زیست و آزمایشگاه ۱ خیلی سبز تحت عنوان نقد کتاب درسی نوشته شده . بالاخره یه چیزی هست که تیراژ کتاب خیلی سبز اینقدر زیاده هر چند کتب شما هم از نظر اموزش خیلی خوبه ،خیلی مطلب رو باز میکنه . از نقد های من ناراحت نشین من فقط نقد میکنم و بس . نه متعلق به جایی هستم و نه خدای نکرده میخواهم شما را زیر سوال ببرم. امیدوارم نقد های مجانی من کارساز باشد . با تشکر از شما

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آبان ۱۰ام, ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۶   

با سلام اندازه ها در کتاب درست نیست و با کتاب پیش هم جور در نمی آیند و اندازه های کتاب را باید نوشت اندازه درست یک دهم میکرون تا یک میکرون است موفق باشید

نوشته شده توسط : محمدرضا   درتاريخ: آبان ۹ام, ۱۳۹۳ در ۲۱:۳۵   

درود
سلام دوست عزیز
به نظرم بهتر است اطلاعات وارد شده در مطلب اصلی را ویرایش کنید…
چراکه :
۱- کتاب زیست شناسی جامع میکرو گاج ( نقره ای جدید ) بهترین منبع تست موجود و مطابق با شیوه جدید تست های کنکور های ۹۲ و ۹۳ می باشد. ( شمارشی ، صحیح غلط ، بیشتر،اغلب ، و… ) دارای ۳ بخش مرور کلی بر درس. نگاه به گذشته . و آینده
و پاسخنامه بسیار قوی و ویژه

۲- کتاب زیست همایش نشردریافت نوشته دکتر عمارلو ، بهترین منبع درسنامه موجود به صورت ترکیبی و مفهومی و خلاصه برای زیست شناسی…

۳- کتاب آموزش زیست شناسی به سبک کنکور ، نوشته دکتر امرایی. بسیار بسیار ترکییبی و البته وقت گیر

۴-کتاب های ویژه مثل ژنتیک و گیاهی تخته سیاه ( و ایضا خیلی سبز و مهروماه ) ، زیست شناسی تصویری کانون که بسیار کتاب خوبی است.

دوست عزیز
درج یک مطلب برای کنکوری ها کار ویژه ای است و نیازمند توجه و دقت و صداقت و اطلاع کامل دارد. چرا که خیلی افراد گوش به حرف دیگران میدهند و با مطالعه از کتاب های اشتباه ، عمر خود را از دست میدهند و شما هم به عنوان یک نقاد ، در این حیص نقش داشته و به فلاکت !!! شخص کمک میکنید.

لطفا یا مطلبی را به عنوان نقاد درج نکنید. یا اگر این کار را میکنید ، با گذشت زمان ، آن را ویرایش کنید

سپاس

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آبان ۱۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۰۳   

با سلام و عرض ادب خدمت آقای محمدرضا خرسند موارد زیر جهت اطلاع دوستان و شماعزیز که مطلبی نوشته اید تقدیم می گردد:
۱- کتاب میکرو گاج بهترین کتاب تستی است و هرکسی هم از بنده منبع بخواهد آن را معرفی می کنم
۲- کتاب همایش آقای عمارلو کتاب خیلی ضعیفی است از نظر آموزش و فقط به درد جمع بندی می خورد و لا غیر هر چند ویرایش هم شده است.
۳-کتاب های آقای امرایی زیست۱ و زیست۲ و پیش۱ آن کتاب های خیلی خوبی هستند هر چند موارد زیادی برای نقد و گفتن دارند.
۴-کتاب های زیست تخته سیاه هماهنگ با کنکور۹۳ نیست و حتی ژنتیک کنکور را ویرایش کرده اند ولی مطلبی به آن اضافه نشده است مطالب سال های قبل است.
۵- کتاب های خیلی سبز که بنده نقد کرده ام در پست های قبلی است هرجند خیلی سبز کتاب سوم خود را ویرایش کرده اند اما بنده از کتاب خای خیلی سبز خوش ام نمی آید و به هزاران دلیل که دارم.
۶- کتاب های کانون فقط در حد دانش آموزان متوسط هست و فقط کتاب تصویری زیست آن خوبه هرچند مشکلات خاص خود را دارد.
۷- جناب آقای خرسند بنده ۲۱ سال سابقه تدریس دارم و یک شبه سایت باز نکرده ایم تا خدای ناکرده مطالب غیر منطقی و… به خور عزیزان بدهیم هرچند بر مطالب واقفیم که خوانندگان بسیار ارزشمند ما خیلی آگاه ترند و بعضی ها این کتاب ها را دارند و این نقد ها را قبول دارند. هر جند شما قبول ندارید حتی یکی از مولفین یکی از کتاب های نقد شده زنگ زد خیلی هم تشکر کرد و بسیاری از مطالب ذکر شده را هم قبول داشت.
۸- کتاب هایی که بنده تالیف کرده ام در طول یکسال کتاب سوم و پیش دانشگاهی به چاپ دوم آن ها در حال اتمام است و کتاب زیست۱ بنده کتاب آموزشی جامع بی نظیر است و حتی از تمامی کتاب بازار سرآمد است. و در عرض ۴۰ روز از شهریور فقط۴۰۰ جلد فروش اینترنتی داشته است و نشانگر خوب بودن کتاب است. به نظر بنده مشک ان است که بیوید نه آن که عطار بگوید
۸- بعضی از دوستان جو گیر می شوند و خیلی را کتاب هارا ندیده قضاوت و حتی حکم صادر می کنند. و حتی گاهی کتابی را ندیده بعنوان بهترین کتاب معرفی کنند.
حتی بعضی از دوستان ما بعد از قبولی از کنکور حتی یکسال نگذشته مدرس زیست هم می شوند و همه چیز را هم نقد می کنند(قصد جسارت به کسی را ندارم اما واقعیتیه)
۹- دوست عزیر وقتی کتابی مشکلی دارد باید گفت و حتی خیلی از دوستان مشکلات کتاب های تالیفی بنده را هم بازگو می کنند و بنده خیلی خرسندم از این که دوستان بر کتاب بنده توجه دارند تا در چاپ های بعدی ویرایش شوند.
۱۰- دوست بزرگوار شما جوانید و بنده در طول چندین سال تدریس ام هر کتابی که چاپ بشود تهیه می کنم و مورد مطالعه قرار می دهم و حتی شده مشکلاتش را به انتشارات و حتی خود مولف گفته ام
۱۱- راستی اقای امرایی دکتر نیستند.
۱۲ آقای خرسند شما مبلغ چه کسی هستید و این گونه در اینترنت سمپاشی می کنید.
۱۳- دوستان در مورد مطالب شما قضاوت می کنند وبس

نوشته شده توسط : محمدرضا   درتاريخ: آبان ۱۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۳۴   

آقای محبی
من قصد جسارت به شما را نداشته و ندارم و نخواهم داشت.
شما استاد بنده هستید و میدانید که من یک دانش آموز پشت کنکوری هستم.
و برای این حرف شما هم که گفتید مبلغ چه کسی هستم و سمپاشی و… خدمت شما عارضم که نه مبلغ کسی هستم نه طرفدار کسی
با کمی تامل در نوشته های من میشد فهمید که منظور من این بوده که تک تک کتاب ها را معرفی و مورد بحث قرار دهید…
واقعیت امر این است که واقعا هنوز بهترین کتاب زیست وجود ندارد. و اگر وجود داشته باشد و یا اختراع !!!!! شود توسط موسسات مختلف ، چیزی به من نمیرسد.
بنده عمدا آدرس سایت خودم را در لینک پاسخ قرار دادم و پس از آن کارنامه آزمون خودم را . تا شما ببینید که من نقاد نیستم. چرا که خودم در زیست اشکال دارم ( هرچند کسب درصد کم در این آزمون یکم بخاطر مشکلات خارجی بود وگرنه مباحث را خوب بلد هستم و تست کار کردم )

با این حال
بنده بخاطر تند بودن لحن خودم از شما عذر میخوام.
و در این شب های آسمانی درخواست حلالیت دارم…

گرچه بین خودمون باشه ، لحن شما تند تر بود.

بگذریم !!!!!

چی به ما می رسه ؟؟!!!

شاد باشین و همیشه سالم

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آبان ۱۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۱:۵۳   

با سلامی دوباره برادر بزرگوار به اطلاع می رساند که بنده تمامی کتاب های موجود در بازار از سال های قدیم تا چاپ مهر ۹۳ دارم همه آن ها را مطالعه می کنم تا هر کسی مثل شما از بنده راهنمایی خواست در اختیاراش قرار دهم و بنده هم قصد جسارت به هیچ کسی را هم ندارم و نخواهم داشت و اگر هم لحن بنده هم تند بوده حلال ام کنید.
هر کتابی که نوشته می شود قابل ارزش است چرا که برای نوشتن آن وقت و زحمات زیادی کشیده شده است.
نمونه ای از کتاب های بنده در سایت است دانلود کنید بعد مقایسه با منابع موجود در بازار
موفق باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: آبان ۱۰ام, ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۴   

باسلام اقای محبی من ۲ روز قبل از آقای سمپاش(همان پشت کنکوری با اسم محمد رضا )کامنت گذاشته بودم اما شما پاسخ مرا ندادید بالاخره ما نفهمیدیم تنفس سلولی هیدرولیز هست یا نه ؟ و آیا فتوسنتز جزسنتز ابدهی حساب میشه ؟. ۲ تا کامنت من که بالای اولین کامنت اقای مبلغ گاج نوشته شده را بی جواب گذاشتید. درمورد آقای سمپاش و مبلغ گاج شوخی کردم

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آبان ۱۰ام, ۱۳۹۳ در ۱۹:۳۳   

سلام آقای مهدی شرمنده بزودی جواب تان را خواهم نوشت وفعلا درگیر کتاب ژنتیک ام راستی برای دریافت جواب شما مروری بر فتوسنتز و تنفس سلولی در کتاب پیش فصل۸ بیندازید

نوشته شده توسط : محمدرضا   درتاريخ: آبان ۱۲ام, ۱۳۹۳ در ۱۳:۴۹   

پاسخ به : مهدی کفاشی :
باسلام اقای محبی من ۲ روز قبل از آقای سمپاش(همان پشت کنکوری با اسم محمد رضا )کامنت گذاشته بودم اما شما پاسخ مرا ندادید بالاخره ما نفهمیدیم تنفس سلولی هیدرولیز هست یا نه ؟ و آیا فتوسنتز جزسنتز ابدهی حساب میشه ؟. ۲ تا کامنت من که بالای اولین کامنت اقای مبلغ گاج نوشته شده را بی جواب گذاشتید. درمورد آقای سمپاش و مبلغ گاج شوخی کردم

باسلام
دوست عزیز لطفا احترام را رعایت کنید. جناب آقای محبی استاد بنده هستند و اگر من به ایشان چیزی گفتم شخصا ازشون معذرت خواهی کردم

در رابطه با سوالات شما البته اگر فضولی نشه و دخالت تو کار شما نشه
باید عرض کنم ( اگه اشتباه نباشه )
تنفس سلولی شامل یک سری مراحل است که در آن هم سنترآبدهی و هم هیدرولیز مشاهده میشه.
فتوسنتز هم شامل یک سری مراحل است که واکنش های تبدیلات NADH است و هم شامل هیدرولیز و هم سنترآبدهی میشه

( طبق فصل ۸ زیست پیش دانشگاهی )

درسته استاد ؟

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آبان ۱۲ام, ۱۳۹۳ در ۲۲:۰۹   

سلام بر آقای کفاش و آقای محمد رضا با تشکر از شما عزیزان مطالب آقای محمدرضا درسته بعدا در مورد این مطالب پستی خواهم نوشت. فعلا سرم برای چاپ کتاب بی نظیر ژنتیک شلوغه
آقای خرسند از شما هم تشکر می کنم . از هردو شما التماس دعا داریم

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: آذر ۱۲ام, ۱۳۹۳ در ۲۲:۱۴   

با سلام استاد امروز هم حدودا ۲ هفته است از آخرین کامنت من میگذره کتابتون هم خیلی خوبه از نظر آموزش حالا انتخاب باشماست استاد اگر می بینید سمج بازی در میارم میتونید جواب سوالم را ندهید با تشکر از زحمات شما

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۱۲ام, ۱۳۹۳ در ۲۳:۳۸   

با سلام مهدی جان ناراحت نشوید بنده فرصت زیاد برای سایت ندارم مخصوصا زمان زیادی چاپ ژنتیک از من گرفت بزودی اواسط هفته بعد جواب ات را خواهم داد

نوشته شده توسط : امیر   درتاريخ: آذر ۲۰ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۴۷   

سلام…خسته نباشید…خواستم ببینم نظرتون درباره کتاب زیست۲ انتشارات الگو(نوشته دکتراشکان هاشمی)چیه؟یعنی نسبت به خیلی سبز چیاش بهتره و چیاش بدتر؟کلا چه جوریاس؟ممنون

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۲۵ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۰۱   

با سلام کتب خیلی سبز درسنامه های کاملتری داره اما تست های الگو بهتر از خیلی سبزه

نوشته شده توسط : مسعود   درتاريخ: آذر ۲۶ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۵۰   

باعرض سلام خدمت اقای محبی.میخواستم بدونم که کتاب جامع زیست تخته سیاه چه جوریه از لحاظ کار همین طورزنتیک تخته سیاه.چون من این دوتا منبعو دارم ازروشون کارمیکنم.همچنین نظرتون درباره زیست گیاهی لقمه مهرماه چیه.همچنین درباره جزوه دکترعمارلو.ببخشیداینقدر پرحرفی کردم.راستی خودشما چه منابعی اززیست شناسیو برای مطالعه پیشنهاد میکنید؟ممنون از پاسختون

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۵۰   

با سلام زیست جامع تخته سیاه در مقابل کتب مثل گاج طوسی والگو چیزی برای گفتن ندارد و کتاب ژنتیک آن را که قبلا به درد می خورد الان باید دور انداخت چرا که کتاب ژنتیک بنده حدود ۴۰۰ ص است و تمامی مطالب ژنتیک سوم و پیش دانشگاهی و حتی آغازیان و قارچ ها را پوشش می دهد.
کتاب زیست گیاهی لقمه فقط برای اوقات بیکاری خوبه که در جبیب آدم باشه و از آن استفاده کنه.
جزوات موجود در اینترنت و اساتید خوب اند ولی خیلی از مطالب را پوشش نمی دهند و حتی بعضی از آن ها مال چندین سال قبل است و اگر علاقمند بودید کتب بنده را دریافت کنید چهار برابر جزوات مطالب دارد

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: آذر ۲۹ام, ۱۳۹۳ در ۱۹:۴۸   

با سلام استاد یه سوال داشتم که بعد از آخرین نظرتون هم اونو نوشته بودم اما مثل اینکه تایید نشده حالا سوال اینه که اگه یه پروکاریوت تک سلولی تاژک یا مژکدار مثل تریکودینا (خیلی از آغازیان و قارچ ها) تو کتاب دیدیم میتونیم بگیم سانتریول داره ؟ راستی مطالب فصل ۳ کتابتون عالیه البته یه قسمت های فراتر از کتاب هم داره که به فهم عمیق کمک میکنه فقط بعد خوندن کتاب شما دانش آموزا بهتره کتاب درسی رو خیلی خوب بخونن باتشکر (فقط خدا کنه وقت داشته باشین فکر کنم دارین چون فردا تعطیله )

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آذر ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۳۸   

سلام مهدی جان خوبید لطفا از این که به سوالات شما گاهی پاسخ نمی دهم شرمنده ام بعد از چاپ کتاب ژنتیک دارم کتاب سوم را با همکاری اساتید تبریز ویرایش می کنم تا بهترین کتاب و حتی خوبتر از دوم باشد. مهدی جان پروکاریوت که شامل باکتری ها از هر نوعی می شود تاژک دارند و مژک ندارند و منشا تاژک آن ها متفاوت از تاژک یوکاروت هاست منشا تاژک و مژک یوکاریوت ها سانتریول است. لطفا نکته نظرات خوب خود را جمع آوری کنید و برام ایمیل کنید که بعضی از آن ها را که عالی هستند در ویرایش کتاب دوم بکار برم موفق و پیروز باشید

نوشته شده توسط : امیر   درتاريخ: دی ۲۲ام, ۱۳۹۳ در ۱۹:۲۸   

سلام استاد کتاب زیست پایه قلم چی رو با انتشارات دیگه اگه مقایسه کنید لطف میکنید….ممنون

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: دی ۲۳ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۳۶   

با سلام کتاب های قلم چی کتاب های در حد متوسط اند و قابل مقایسه با کتاب میکرو کاج و الگو نیستند

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: بهمن ۸ام, ۱۳۹۳ در ۱۶:۱۱   

با سلام استاد معذرت میخوام این چندوقته درگیر امتحانات بودم کتاب شما بسیار فنی و جذابه فقط ایرادی که هست اینه که بعضی از مطالب کتاب مثل توضیحاتی که در مورد جنس دیواره سلولی گیاهان یا مثلا ویژگی کلی بافت پارانشیم در صفحه ۱۲۹ یا ۱۳۰ ارائه کردین کمی خارج از کتابه و اگر نگاهی به سوالات کنکور های اخیر بندازید گزینه هاش مخصوصا تو بخش گیاهی عین جملات کتابه اما از اون جهت که مطالب این چنینی که در کتاب شما کم هم نیستند به یادگیری وبه خاطر سپاری کتاب درسی کمک شایانی میکنه توصیه من اینه که بخشهایی را تحت عنوان *بیشتر بدانید*یا*برای مطالعه* در کتاب بگنجونید تا داوطلبای کنکور که وقتشون کمه بتونن بیشترین استفاده رو ازکتاب ببرن یه توصیه دیگه هم اینکه ازکلمات واجد ، فاقد همانند، برخلاف که بسیار مورد توجه طراحان عزیز کنکور سراسری بودن تو کتابتون موجوده اما باز هم کمه!! و آخر اینکه سوالات کنکور سراسری از سال۱۳۸۰ به اینور داخل وخارج از کشور با پاسخ تشریحی رو اگه آخر کتابتون جا بدین کتاب شما بیشترین بازدهی را خواهد داشت حدودا هرسال ۱۲ سوال از زیست و آزمایشگاه ۱ تو کنکور مطرح میشه که با احتساب داخل وخارج از کشور میشه ۲۴ سوال و با احتساب این ۱۳ سال (۱۳۸۰ – ۱۳۹۳ ) میشه۳۱۲ سوال و با احتساب اینکه هر ۱۲ سوال و پاسخ تشریحی اش ۱ برگ (۱ صفحه پشت و رو )جا بگیره با اضافه کردن ۲۶ برگ به کتابتون کتاب شما بهترین منبع مطالعاتی دنیا واسه کنکوره در مورد اینکه هر ۱۲ سوال و پاسخش توی ۱ برگ جا میگیره یا نه میتونید فونت سوالا و پاسخ رو کوچیکتر کنین * راستی میتونین نظرات بالا رو در ویرایش کتب سوم هم به کار ببرین آخه خیلی کارگشا هستن* فعلا با اجازه استاد

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: بهمن ۹ام, ۱۳۹۳ در ۰۰:۱۸   

با سلام مهدی جان خوبی این قدر از کتاب ما ایراد می گیری به چند نفر از دوستان خود معرفی کرده ای کتاب ما را شوخی کردم کتاب سوم چاپ دوم آن تمام شده و در حال ویرایش است نکته نظرات عزیزان جمع آوری و در کتاب دوم و سوم اعمال خواهد شد از جمله حل کلیه سوالات کنکورهای خارج و داخل کشور و سنجش در آخر فصول از سال ۸۲ تا ۹۳ و ذکر تمامی نکات تصاویر کتاب و هماهنگ کردن آن با کتاب جدید و خیلی از چیزهای دیگری کتابی می شود بی نظیر و خوبتر از دوم که با مطالعه آن باید دانش آموز صد بزند. ضمنا کتاب سوم توسط برترین اساتید تبریز مورد بازبینی قرار گرفته و ایرادات آن حل شده است. باید تا ۱۵ اسفند صبر کرد

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: بهمن ۲۹ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۲۷   

سلام وخسته نباشید استاد از کار روی کتاب سوم چه خبر امیدوارم خوب پیش بره ،انشا ا… ،من یکی که به غیر از کتاب شما به هیچ کتابی علاقه مند نیستم رفع ابهام از متن کتاب این گونه برداشت میشه که تمام بی مهرگان به غیر از کرم خاکی گردش خون باز دارند اما خودتان هم بهتر از من میدانید که عروس دریایی دستگاه گردش مواد داره و تازه دستگاه گردش خون مربوط به جاندارانی است چندلایه ی سلولی دارند و از آنجا که بسیاری از جاندارن دستگاه گردش مواد دارند نتیجه میشود که شما باید تحت قسمتی به نام رفع ابهام این مشکل را به نقطه قوت کتاب خود تبدیل کنید راستی از تشریح فوق العاده اشکال کتاب درسی متشکرم جدول های کتاب شما از عالی هم یک چیز بالا تر است که نشانگر سواد بی شائبه مولفین این کتابه راستی ص۲۳۲ قسمت گردش خون باز در کتاب درسی اومده سخت پوستان اما شما گفتید خرچنگ ها (یه اشتباه لپی !! بیش نیست!!) توی ص ۲۳۶ هم نکات مفهومی و تر کیبی دربتره(یه اشتباه لپی اما از نوع تایپی!!) تو جمله شماره ۱ پایین همین دربتره میخونیم در مسیر پشتی ( که باید بهشکمی تبدیل بشه… این جاست که… آدم متوجه تفاوت باریکتراز موی پشت وشکم میشه!!!! … )دمتان گرم مختان پر از ایده های نو انشاا… وقتی کتابتونو میخونم انگار تو آسمونا پرواز میکنم راستی الان سرم گرم درسه خدا بخواد تابستون ایده های فوق العاده مو واسه ی هر چه پربار تر شدن کتابتون به دستتون میرسونم… ….. see you soon

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: بهمن ۳۰ام, ۱۳۹۳ در ۰۲:۰۱   

سلام مهدی جان امیدوارم خوب باشید و عالی از براز لطفتان تشکر می کنم در هر کتابی اشتباهات تایپی است بچه های کلاس ها در آورده اند در چاپ بعدی چند موردی که هست برطرف می شوند راستی شما هم بعنوان ویراستار کتاب دوم می توانید به بنده کمک کنید لطفا موارد و ایده های خود را یاداشت و به ایمیل ام ارسال کنید منتظرشون هستم
کتاب سوم اگر خدا بخواهد تا بیست اسفند چاپ میشود کتابی است فوق تکنیکی تمامی مطالب کتاب بررسی و نکات مفهومی و ترکیبی آن هم ذکر شده در کتاب سوم تست هم به کتاب به همراه جملات صحیح و غلط اضافه شده است
پیروز باشید

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: اسفند ۲۳ام, ۱۳۹۳ در ۲۰:۳۵   

با سلام خدمت شما استاد بزرگوار و عزیز پیشاپیش این عید فرخنده را که یادگار نیای ایرانی است به شما و تمام آذری زبان های عزیز تبریزی تبریک عرض میکنم امیدوارم همواره سالم باشید تا از علم شما استفاده وافی را ببریم صرفا جهت کنجکاوی میگویم جناب پویا براهیم باستانی را که میشناسید؟!! میخواستم بدونم آیا معلم او بوده اید یا قبل از کنکور او را می شناختید ؟ راستی منتظر نظراتم در نوروز عزیز باشید هم چنین آرزو میکنم (البته مطمئنم !!!! … جهت ادای ادب این جوری حرف میزنم… چه کنیم دیگه ؟!!…)کار روی کتاب سوم خوب پیش بره میدونم این روزا حتی سرتون رو می خواهید بخارونید!!!… باید از خودتون وقت قبلی بگیرید!!!!…. with best regards

نوشته شده توسط : علی   درتاريخ: خرداد ۲۵ام, ۱۳۹۴ در ۰۹:۵۴   

با سلام
آیا کتاب زیست دوم چاپ جدید هم غلط علمی یا تایپی داره؟

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: خرداد ۲۶ام, ۱۳۹۴ در ۱۷:۳۰   

سلام هر کتابی اشتباه تایپی دارد اما کتاب ها غلط علمی ندارند چون خودم دبیر و مدرس زیست هستم

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: تیر ۱ام, ۱۳۹۴ در ۱۳:۳۱   

با سلام و عرض پوزش جهت وعده ی نوروز که عملی نشد سواات کنکور امسال مشخص کرد که اگر عین جملات کتاب درسی را بدانید پیروز هستید و لا غیر و باید قبول کرد که آموزش خالی کار گشا نیست و بیش تر باید شیوه حل سوالات و چگونگی خواندن زیست آموزش داده شود. خیلی از نکات مهم در کتاب شما فراموش می شود و درمورد مطالبی ریز می شود که در آزمون های تستی کم اهمیت هستند به همین جهت شما می توانید به جای تکرار کردن مطالب خود کتابدرسی ،چندین تست از آزمون های گزینه دو یا قلم چی نه در انتهای فصل ، بلکه حین تدریس کتاب مطرح کنید و با ارائه ی پاسخ تشریحی داوطلبان خسته نشوند کتاب شما در کل خوب ارزیابی می شود اما مشکلات متعددی همچون صفحه آرایی نامناسب، عدم ویرایش دقیق تایپی و حتی علمی ،عدم تناسب با شیوه های کنکور سراسری ،نبود خلاصه گویی و جمع بندی مناسب و … این کتاب را بیش تر به سمتی میبرد که دانش آموزان ترجیح میدهند فقط در زمینه امتحانات آخر سال از کتب شما استفاده کنند نه آزمون های آزمایشی و کنکور سراری

و اما نقد :صفحه ۳۳۲ جدول جمع بندی حرکات ماهی در مورد باله مخرجی در متن کتاب هیچ صحبتی نشده و جالب تر اینکه در شکل صفحه ۱۱۴ کتاب درسی۹۳ . باله ی مخرجی و لگنی متفاوت از یکدیگر شناخته می شوند درحالیکه شما در جدول مذکور باله مخرجی و لگنی را یکسان فرض کرده اید

با تشکر از اهمیی که برای نظرات دانش آموزان قائل هسید
امیدوارم نقد بالا در چاپ های بعدی کتاب منظور شود
و اگر لحن تندی داشته ام معذرت می خواهم

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: تیر ۱ام, ۱۳۹۴ در ۱۸:۲۱   

با سلام خدمت آقای کفاشی که تنها کتاب دوم را خریداری کرده اید
بنده مثل سایت های دیگر نیستم که نقد های بد را درج نکنند و حتی قسمت نظرات سایت خود را بر دارند تا کسی برایشان نقدی ننویسد مطالب زیر تقدیم حضور مبارکتان می گردد
۱٫ بله کنکور امسال برخلاف حرف های شما ثابت کرد که فقط خواندن کتاب درسی کافی نیست و باید کتاب های آموزشی که به صورت مفهومی و ترکیبی نوشته شده اند تهیه کرد و خواند. و حتی بعضی از سوالات خیلی خیلی مفهومی بودن
۲- دلیل قرار ندادن آزمون های گزینه دو و کنکور و غیره در کتاب ها این است که حجم کتاب خیلی بالا می رفت و دانش آموز با دیدن آن وحشت می کرد. و می کند. برای رفع این مطلب تست های گزینه دو سراسری و سنجش و حتی رزمندگان در پیش قرار داده شده است ولی حجم کتاب بالا رفته است.
۳- هر کتابی اشتباهات تایپی دارد و در ویرایش های بعدی آن حتما برطرف خواهد شد و برای جلوگیری از اشتباهات تایپی کتاب سوم را چند تن از اساتید به نام تبریز ویرایش کرده اند و حتی این کار را در کتاب پیش هم انجام می دهند.
۴- لطفا اگر کتاب اشتباه علمی دارد حتما قید بفرمائید. تا جایی که می دانم اشتباه علمی ندارد.
۵- شما لطفا کتابی خوبتر از کتاب دوم بنده معرفی کنید اگر سراغ دارید
۶- باله ها اگر به کتاب های مرجع مراجعه کنید درست است. لطفا در اینترنت گشتی بزنید و دنبال عکس ماهی. خواهید دید که باله لگنی با باله مخرجی متفاوت است.
۷- با مطالعه این کتاب همه سوالات کنکور را می شد جواب داد
۸- آیا شما کتابی در بازار دارید که این قدر مطالب داشته باشد و یا شما کتابی دارید که این قدر مطالب گیاهی خوب داشته باشد. معرفی کنید. بنا به اظهار چندین مشاور بزرگوار مثل دکتر صرفه جو که دکترا زیست شناسی دارد، بهترین و کاملترین مطالب گیاهی در کتاب های بنده هست.
۹- کاش شما قدری هم از نکات خیلی زیاد مثبت کتاب هم می نوشتید
۱۰- شما در کدام کتاب آموزشی اینقدر مطالب آموزشی در مورد الکترو کاردیوگرام دارید حدود ۲۰ ص که هر سال یک سوال در کنکور سراسری است
۱۱- در مرداد ماه اشتباهات تایپی کتاب بر روی سایت قرار خواهد گرفت خواهید دید که چقدر اشتباه تایپی دارد.
۱۲- موفق شما عزیز آزروی قلبی ماست

نوشته شده توسط : رجبلو از گلستان   درتاريخ: تیر ۱ام, ۱۳۹۴ در ۱۸:۵۴   

با

پاسخ به : مهدی کفاشی :
با سلام و عرض پوزش جهت وعده ی نوروز که عملی نشد سواات کنکور امسال مشخص کرد که اگر عین جملات کتاب درسی را بدانید پیروز هستید و لا غیر و باید قبول کرد که آموزش خالی کار گشا نیست و بیش تر باید شیوه حل سوالات و چگونگی خواندن زیست آموزش داده شود. خیلی از نکات مهم در کتاب شما فراموش می شود و درمورد مطالبی ریز می شود که در آزمون های تستی کم اهمیت هستند به همین جهت شما می توانید به جای تکرار کردن مطالب خود کتابدرسی ،چندین تست از آزمون های گزینه دو یا قلم چی نه در انتهای فصل ، بلکه حین تدریس کتاب مطرح کنید و با ارائه ی پاسخ تشریحی داوطلبان خسته نشوند کتاب شما در کل خوب ارزیابی می شود اما مشکلات متعددی همچون صفحه آرایی نامناسب، عدم ویرایش دقیق تایپی و حتی علمی ،عدم تناسب با شیوه های کنکور سراسری ،نبود خلاصه گویی و جمع بندی مناسب و … این کتاب را بیش تر به سمتی میبرد که دانش آموزان ترجیح میدهند فقط در زمینه امتحانات آخر سال از کتب شما استفاده کنند نه آزمون های آزمایشی و کنکور سراری
و اما نقد :صفحه ۳۳۲ جدول جمع بندی حرکات ماهی در مورد باله مخرجی در متن کتاب هیچ صحبتی نشده و جالب تر اینکه در شکل صفحه ۱۱۴ کتاب درسی۹۳ . باله ی مخرجی و لگنی متفاوت از یکدیگر شناخته می شوند درحالیکه شما در جدول مذکور باله مخرجی و لگنی را یکسان فرض کرده اید
با تشکر از اهمیی که برای نظرات دانش آموزان قائل هسید
امیدوارم نقد بالا در چاپ های بعدی کتاب منظور شود
و اگر لحن تندی داشته ام معذرت می خواهم

با سلام عزیزم من موفقیت خودم را مدیون کتاب های این استاد هستم بهترین و برترین کتاب های آموزشی هستند مخصوصا مطالب گیاهی آن شما کتاب سوم را دیده اید بی نظیر ترین کتاب است ۱۱ فصل را پوشش می دهد با آموزش روان و ترکیبی و مقایسه ای و نیازی به وجود تست در کتاب نیست آخه کتاب های تستی خوب در بازار هست بگیرید بخوانید بای

نوشته شده توسط : مهدی کفاشی   درتاريخ: مرداد ۲ام, ۱۳۹۴ در ۰۶:۵۹   

با سلام و درود بی پایان ، میخواستم بگم زیست شناسی ۲ وآزمایشگاه خیلی سبز کتاب فوق العاده ایست الان تمام فصولش درسنامه دارن و با بیش از ۲۶۰۰ تست کنکور،تالیفی و سنجش یکی از بهترین منبع کنکور واسه زیت سال سوم هستش خواستم بگم نقد این کتاب را به روز کنید و کمی هم انصاف داشته باشید چون کتاب هم از نظر درسنامه و هم از نظر تست خوب است

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مرداد ۳ام, ۱۳۹۴ در ۲۲:۱۵   

سلام دوست من کتاب قبلی نقد شده است نه کتاب جدید / کتاب های خیلی سبز دیگه به درد نمی خورند عزیز من حتی اگر درسنامه هم داشته باشند وقتی کتاب تست خوب مثل الگو و گاج هست. مهدی جان انصافمان را موش خورده انچه بود نقد کرده ایم. موفق باشید

نوشته شده توسط : یا حسین   درتاريخ: مهر ۸ام, ۱۳۹۴ در ۱۴:۵۳   

سلام من گیج شدم چه کتابی برا زیست بخرم.اما با بررسی هایی که کردم کتاب زیست آموزش ترکیبی مفهومی زیت خیلی خوبه نظر شما چیه لطفا منو راهنمایی کنید.

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مهر ۹ام, ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۰   

سلام دوست من در تماس باشید خوب راهنمایی شوید

نوشته شده توسط : یا حسین   درتاريخ: مهر ۸ام, ۱۳۹۴ در ۱۴:۵۶   

اگه میشه فورا بهم اطلاع بدین که خیلی ضروریه.نظرتون درباره کتاب آموزش مفهومی ترکیبی زیست.

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مهر ۹ام, ۱۳۹۴ در ۱۹:۵۱   

سلام با موبایل ام در تماس باشید

نوشته شده توسط : یاحسین   درتاريخ: مهر ۱۰ام, ۱۳۹۴ در ۰۳:۴۰   

آقای محبی من واقعا گیج شدم چ کتاب آموزشی رو داشته باشم.اگه میشه همین جا یه خورده اطلاعات بدین درباره کتاب زیست اموزش مفهومی ترکیبی زیست تا دیگران هم فیض ببرند.ممنون میشم

نوشته شده توسط : شهرام   درتاريخ: مهر ۲۹ام, ۱۳۹۴ در ۱۷:۲۹   

سلام.من تازه با سایت شما و کتاب های شما اشنا شدم.در شهر ما کتاب های فاگوزیست و خیلی سبز پایه بهترین کتابای اموزشی زیست هستن که کتاب های فگوزیست فاقد گیاهی و برخی فصول هست و همه جلدهاشم کامل نیست ولی اموزش روانی دارد با نکات خیلی خوب.کتاب های شما هم خیلی شبیه فاگوزیست هست ولی متاسفانه در دسترس ما نیست که قبل از خرید نگاهی بکنیم.لطفا بگین کتابای شما جه برتری نسبت به فاگوزیست دارن؟ویرایش جدید کتاباتون واس کنکور۹۵ کی چاپ میش؟برای تهیه زیست۱ و زیست۲ و زیست پیش باهم تخفیفی دارین و هزینش چقدر می شود؟ممنونم

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مهر ۳۰ام, ۱۳۹۴ در ۰۱:۵۵   

سلام دوست من کتاب های بنده برتری که نسبت به کتاب های موجود در بازار داره این است که همه فصول کتاب ها را پوشش می دهد و کامل و بی نظیرند و حاوی نکاتی هرچند که در هیچ کتابی نیستند و….. نمونه هایی از کتاب ها در سایت هستند می توانید دانلود و قضاوت کنید

نوشته شده توسط : شهرام   درتاريخ: مهر ۳۰ام, ۱۳۹۴ در ۱۴:۵۸   

ممنونم از پاسخ گویی شما.نمونه دانلودها عالی هستند خداقوت.ایا این کتاب ها تا کنکور ۹۵ ویرایش میشود؟اگر بخوام ۳جلد زیست ۱ و زیست ۲ و زیست پیش را تهیه کنم ایا تخفیفی دارد؟مرسی از پاسخ گویی شما

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: مهر ۳۰ام, ۱۳۹۴ در ۲۲:۰۶   

سلام برای کنکور۹۵ وبرایش شده اند اگر مجموعه یا سه تا را خرید کنید ارسال رایگان با پست پیشتار که حدود ۱۷ تومنه تخفیف براتون منظور می شود

نوشته شده توسط : حسن   درتاريخ: آبان ۲ام, ۱۳۹۴ در ۲۳:۱۰   

سلام
به نظرمن کتاب زیست امرایی فوق العاده بود.پارسال خوندم عالی بود

از سایت ای-کنکورخریدم
e-konkur.ir

نوشته شده توسط : سلیمان محبی   درتاريخ: آبان ۳ام, ۱۳۹۴ در ۲۱:۲۸   

سلام دوست من نظر شما هم محترمه برای ما

نوشته شده توسط : فرشته   درتاريخ: آبان ۶ام, ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۲   

کتابای قشنگی دارین. همتونو دوست دارم خسته نباشین واقعا.
درسته یه سری اشکالات چاپی هست اما باز هم تلاشی که کردینو نمیپوشونه من به شخصه فیزیک و زیست انتشارات شمارو خیلی دوست دارم نکات قشنگی دارن.
در کل خیلی ممنونیمممم.

ارسال دیدگاه ها

submit a comment on this post لطفاًبا ایمیل mohebbisuliman@yahoo.com در ارتباط باشید.



آدرس سايت يا وبلاگ :